Co warto suplementować?

By | 25 lipca 2017

Co warto suplementować?Nasz organizm nie wytwarza samodzielnie wielu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników. Dlatego warto sięgać po produkty dostępne w aptece. Mamy wówczas pewność, że nasze ciało dostaje wszystko to, czego potrzebuje. Na co dobrze jest się zdecydować?

Kwasy omega 3 i omega 6

Regulują one między innymi pracę układu sercowo – naczyniowego. Wpływają także na pracę układu nerwowego. Jeśli jest ich w organizmie zbyt mało, szwankować zaczyna gospodarka lipidowa. Rośnie wówczas poziom trójglicerydów. Trzeba pamiętać, że istotne są ich proporcje. Kwasów omega 3 powinniśmy spożywać więcej niż kwasów omega 6. W diecie nie może zabraknąć:
– ryb morskich;
– orzechów włoskich;
– oleju rzepakowego.
Jeżeli pojawiają się takie objawy, jak wahania nastroju, trudności z koncentracją oraz pogorszenie odporności, koniecznie trzeba wprowadzić do swojej diety preparaty zawierające właśnie kwasy omega 3 i 6.

Witamina D

Wprawdzie nasz organizm pod wpływem promieni słonecznych potrafi produkować ją samodzielnie, ale w sezonie jesiennym i zimowym słońca jest zdecydowanie za mało. Wówczas warto wspomóc organizm witaminą D, którą bez trudu można zakupić w aptece. Sięgając po nią, należy jednak pamiętać, że jej nadmiar jest niemniej szkodliwy niż niedobór. Dobrym rozwiązaniem jest więc wcześniejsze zbadanie poziomu witaminy D. Koszt takiego badania to około 60złotych. Niestety, nie jest ono refundowane. Plus taki, że nie wymagane jest skierowanie od lekarza.

Koenzym Q10

Kiedy jest go zbyt mało, mogą pojawić się problemy z układem krążenia. Niedomagać może zacząć także układ nerwowy oraz immunologiczny. Koenzym Q10 korzystnie wpływa na pracę mózgu, serca, chroni przed zawałami. Jego niewielkie ilości nasz organizm wytwarza samodzielnie. Wraz z przybywającymi nam latami jest go jednak coraz mniej. Na szczęście dzisiaj dostępne są preparaty dostarczające odpowiednich ilości koenzymu Q10. Wspomagać warto się również dietą, włączając do niej ryby, brokuły oraz oleje. Zapotrzebowanie na koenzym Q10 wzrasta w przypadku osób aktywnych fizycznie.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *